undefined

Teacher and student teacher views of agency in feedback

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Ketonen, Laura; Lehesvuori, Sami; Pöysä, Sanni; Pakarinen, Eija; Lerkkanen, Marja-Kristiina

Tiivistelmä

The present study compares the feedback themes that groups of teachers (n = 5) and student teachers (n = 15) discussed in a professional development programme concerning teachers’ classroom interaction and formative assessment, and the agents they assigned the feedback to. The results of the thematic analysis show little variation with the conversation themes between the groups, but they did show more with the appointed agents of feedback themes. The teachers assigned feedback themes to the teacher and the students, as student teachers assigned them to the teacher and the learning environment. By referring to feedback as the shared responsibility of the teacher and students, the teachers demonstrated more modern views of feedback than the student teachers. Ignoring students’ part limits the understanding of feedback as a shared process between teacher and student. Teacher education should ensure that attention is also paid to students’ role in the feedback process.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Pakarinen Eija Orcid -palvelun logo

Ketonen Laura Orcid -palvelun logo

Lerkkanen Marja-Kristiina Orcid -palvelun logo

Lehesvuori Sami Orcid -palvelun logo

Pöysä Sanni Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Routledge

Volyymi

47

Numero

3

Sivut

548-563

Julkaisu­foorumi

55813

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/02619768.2022.2071258

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä