undefined

Teachers’ Changing Attitudes and Preferences around Inclusive Education

Julkaisuvuosi

2020

Tekijät

Saloviita, Timo

Tiivistelmä

Inclusive education as an alternative to traditional separate special education has gained recognition since the approval of the Salamanca Statement in 1994. The success of inclusion is considered to be highly dependent on the teachers’ positions on inclusion. In this study Finnish comprehensive school teachers’ opinions were investigated in order to evaluate the prospects of inclusion in Finland, and also to study the variables associated with these attitudes. A total of 2,276 teachers and principals participated in the email survey. The final sample contained 1,041classroom teachers, 755 subject teachers and 445 special education teachers. The results confirmed the existence of a large variety in attitudes both in the whole sample as well as between the teacher categories. Except for special education teachers, the participants reported changing their position more often towards negative than positive direction. The availability of material resources such as smaller class size, had no association with teachers’ attitudes. Instead, the immaterial resources such as help from other teachers had a positive association with more positive attitudes. Even if the teachers’ opinions were more critical than in many other countries, the survey also indicated the existence of the potential for positive development towards more inclusive education.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Saloviita Timo Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Routledge

Volyymi

69

Numero

6

Sivut

1841-1858

Julkaisu­foorumi

58379

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/1034912X.2020.1828569

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä