undefined

Status versus nature of work : pre-service language teachers envisioning their future profession

Julkaisuvuosi

2022

Tekijät

Ruohotie-Lyhty, Maria; Pitkänen-Huhta, Anne

Tiivistelmä

Considering the central role of identity in understanding teacher development, this paper addresses the ways in which pre-service language teachers envision their identities as future professionals. The paper is based on a qualitative study of 61 students’ visualisations of their future work during their first semester in language teacher education. The visualisations and accompanying descriptive texts were analysed using the principles of qualitative content analysis. In the analysis, two different ways of perceiving future professions, and thereby identities as professionals, were identified. The first was a nature-oriented perspective that focused on desired characteristics of the profession, its activities, environment and social relationships, and the other a status-oriented perspective that focused on the societal status of the profession. The nature-oriented perspective was further divided into three subcategories that illustrated different career options. The implications of the different ideal professional selves for teacher education are also highlighted.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Pitkänen-Huhta Anne Orcid -palvelun logo

Ruohotie-Lyhty Maria Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

45

Numero

2

Sivut

193-212

Julkaisu­foorumi

55813

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/02619768.2020.1788535

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä