undefined

Promoting Youth Life Satisfaction Through a Brief Online Intervention : Individual Differences in Initial Well-Being and Intervention Response

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Lappalainen, Anna-Lotta; Keinonen, Katariina; Lappalainen, Päivi; Lappalainen, Raimo; Kaipainen, Kirsikka; Puolakanaho, Anne; Kiuru, Noona;

Tiivistelmä

This study examined individual differences among adolescents (N = 154) in their initial well-being and in their response to a brief online Acceptance and Commitment Therapy intervention targeted at promoting life satisfaction. Cluster analysis identified three distinct subgroups of adolescents based on their life satisfaction, depressive symptoms and psychological flexibility at baseline: 1) Low well-being (16%), 2) Medium well-being (49%), and 3) High well-being (35%). Life satisfaction improved most during the intervention in the low initial well-being subgroup of adolescents. Between group effect sizes were large between Low and Medium (d = 0.85), and Low and High (d = 0.91) well-being groups.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Tampereen yliopisto

Kaipainen Kirsikka Orcid -palvelun logo

Jyväskylän yliopisto

Lappalainen Anna-Lotta

Puolakanaho Anne-Mari

Keinonen Katariina Orcid -palvelun logo

Kaipainen Kirsikka Orcid -palvelun logo

Kiuru Noona Orcid -palvelun logo

Lappalainen Päivi Orcid -palvelun logo

Lappalainen Raimo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

Early online

Julkaisu­foorumi

53360

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Psykologia

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/07317107.2024.2437637

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä