Academic careers in Europe : a nested view
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Pekkola, Elias; Siekkinen, Taru; Arnhold, Nina; Pietilä, Maria; Püttmann, Vitus; Sursock, Andrée;
Tiivistelmä
This chapter provides an overall framework for studying and analysing the introduction of tenure track systems to career frameworks and institutional models in Europe. The chapter discusses developments in higher education that have a direct or indirect influence on academic work and employment in general. It identifies development trends related to higher-education policy (exogenous drivers) and academic work (endogenous drivers) that shape the landscape of academic careers. In addition, it discusses academic and professional practices related to the changing of academic work. Based on this analysis, the chapter provides analytical perspectives from which to address these trends at the individual, organisational and national (regional) levels. It concludes by deriving the basic implications of this structured, nested view of the tenure track.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Itä-Suomen yliopisto
Pietilä Maria Susanna
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Tenure Tracks in European Universities : Managing Careers in Academia
Kustantaja
Sivut
19-41
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
CC BY NC ND
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Rinnakkaistallenteen lisenssi
CC BY NC ND
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede; Kasvatustieteet; Valtio-oppi, hallintotiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4337/9781035302451.00008
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä