Forecasting future trajectories for immersive journalism
Julkaisuvuosi
2020
Tekijät
Uskali, Turo; Gynnild, Astrid; Sirkkunen, Esa; Jones, Sarah
Abstrakti:
In this book we have critically explored the emerging practices of immersive journalism. In the news business, experimenting with new forms of storytelling has become the new normal. After spending a decade to get familiar with simple virtual reality tools, however, the future of immersive journalism is still considered uncertain. Immersive storytelling appears to become more concentrated on special events and locations. Journalistic virtual reality skills are increasingly crafted away from the newsrooms by small and specialized subcontractors. Sponsoring VR by the big tech companies tends to diminish in parallel with a growing move towards augmented reality investments.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Immersive Journalism as Storytelling : Ethics, Production, and Design
Kustantaja
Artikkelinumero
188-196
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede; Media- ja viestintätieteet; Sosiologia; Kuvataide ja muotoilu
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4324/9780429437748-20
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä