undefined

Recipient Design by Gestures : How Depictive Gestures Embody Actions in Cooking Instructions

Julkaisuvuosi

2022

Tekijät

Lilja, Niina; Piirainen-Marsh, Arja

Abstrakti:

This paper investigates how depictive gestures, i.e., hand movements that depict actions, scenes or objects, are configured and used for accomplishing instructions. By drawing on video recordings of second language interactions in cooking classes for newcomers in Finland, we focus on instructions that project a certain type of complying bodily action as the relevant next action. We demonstrate that the instructions are designed to be sensitive not only to the contingencies of the material ecology of the kitchen but also to the epistemic and linguistic asymmetries between the participants. The analysis shows how depictive gestures contribute to the forward-feeding function of cooking instructions by visualizing how the instructed action should be appropriately carried out. The findings contribute to the accumulating understanding of how embodied resources further intersubjectivity in second language interactions (Eskildsen & Wagner, 2015; Greer, 2019; Lilja & Piirainen-Marsh, 2019).
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Tampereen yliopisto

Lilja Niina Orcid -palvelun logo

Jyväskylän yliopisto

Piirainen-Marsh Arja Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli:

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

5

Numero

1

Julkaisu­foorumi

87173

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.7146/si.v5i2.130874

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä