undefined

Mapping pre-service subject teachers’ preparedness for linguistically diverse classrooms in Finland

Julkaisuvuosi

2025

Tekijät

Heikkola, Leena Maria; Repo, Elisa; Kekki, Niina

Tiivistelmä

This study investigates pre-service teachers’ knowledge of academic language demands, and their awareness of language-related practices. Data were collected via an online survey from three pre-service subject-teacher groups (studying to teach students aged 13–18) at the beginning and end of a year-long teacher education programme. Based on content analysis of the responses, all three groups were able to identify the language demands of academic tasks. However, awareness of language-related practices was vague in all three groups. Although the curricula for basic and upper secondary education in Finland emphasize the role of language in all learning, the current teacher education programme may not be sufficient to prepare pre-service subject teachers for the multilingual realities of today’s schools. The results deepen our understanding of the gradual process of developing teachers’ preparedness for linguistically diverse classrooms, and indicate that linguistically responsive teaching practices should be modelled to support learning and multilingualism in the classroom, in Finland and globally.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Saksa

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.5281/zenodo.15280907

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä