Navigating Tensions and Discursive Contradictions Related to Heritage Language Learning in Family and School
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Vorobeva, Polina; Palviainen, Åsa
Abstrakti:
The current study explores the tensions and contradictions in two divorced Russian-speaking families in Finland in relation to heritage language learning (HLL) and contributes to the current development in family language policy (FLP) at the intersection of changing family forms and FLP. Nexus analysis was applied to examine the discursive tensions that arose from the nexus of HLL, education, and the family. The analysis revealed that in one of the families, tensions arise at the interpersonal level and regarding the status of the heritage language (HL) class in the National Core Curriculum. The nexus analysis of the other family demonstrated a more complex picture, where the legal discourse represented by the court emerged as important in shaping the process of HLL in the family. These findings highlight the intersection of changing family constellations and the non-official status of the HL class which may hinder opportunities for minority language maintenance and support.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Emojulkaisun nimi
Family and School Involvement in Multilingual Education and Heritage Language Development
Kustantaja
Sivut
151-169
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kielitieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Alankomaat
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1163/9789004702325_008
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä