undefined

Navigating Tensions and Discursive Contradictions Related to Heritage Language Learning in Family and School

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Vorobeva, Polina; Palviainen, Åsa

Abstrakti:

The current study explores the tensions and contradictions in two divorced Russian-speaking families in Finland in relation to heritage language learning (HLL) and contributes to the current development in family language policy (FLP) at the intersection of changing family forms and FLP. Nexus analysis was applied to examine the discursive tensions that arose from the nexus of HLL, education, and the family. The analysis revealed that in one of the families, tensions arise at the interpersonal level and regarding the status of the heritage language (HL) class in the National Core Curriculum. The nexus analysis of the other family demonstrated a more complex picture, where the legal discourse represented by the court emerged as important in shaping the process of HLL in the family. These findings highlight the intersection of changing family constellations and the non-official status of the HL class which may hinder opportunities for minority language maintenance and support.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Vorobeva Polina Orcid -palvelun logo

Palviainen Åsa Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli:

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Alankomaat

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1163/9789004702325_008

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä