undefined

Social Media's Role in Customer Experience Creation : User-generated Content Quality vs. Firm-generated Content Quality

Julkaisuvuosi

2025

Tekijät

Tyrväinen, Olli; Karjaluoto, Heikki; Karjala, Pinja

Tiivistelmä

This chapter aims to evaluate the effects of user-generated social media content quality and firm-generated social media content quality, and social media attachment to the retail customer experience and its loyalty outcomes. Using two surveys (N = 2,156 and N = 2,565), an experiment (N = 659), and in-depth consumer interviews (N = 17), we show how a retailer’s participation in consumers’ social media discussions affects consumer responses and loyalty outcomes. The results indicate that user-generated content quality has a positive effect on customers’ cognitive response. Firm-generated content decreases the harmful effect of negative user-generated content on loyalty intentions. In addition, social media attachment strengthens the impact of emotional responses on loyalty intentions (e.g., purchase intention and word of mouth). Moreover, the results indicate that consumers’ content preferences are linked with the type of product. Rational decision-making requires informative support, whereas emotional content is linked with impulse-purchasing behavior. Thus, this study provides implications for more effective social media marketing.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Karjaluoto Heikki Orcid -palvelun logo

Tyrväinen Olli

Karjala Pinja

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Bandyopadhyay, Subir; Rishi, Bikramjit

Sivut

237-258

Julkaisu­foorumi

5876

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.4324/9781003412656-14

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä