undefined

Improving learning experience through process re-engineering : Khan Academy localization into Azerbaijani

Julkaisuvuosi

2025

Tekijät

Karimov, Ayaz; Nolte, Alexander; Chounta, Irene-Angelica; Saarela, Mirka; Kärkkäinen, Tommi

Tiivistelmä

The localization of online educational platforms brings many benefits to the students and teachers such as access to different types of textual and video content. Nonetheless, it demands time and capital resources to localize any content. The aim of this research was to re-engineer the entire localization process of Khan Academy content into the Azerbaijani language and evaluate its impact on users’ learning experience. For this purpose, we implemented process re-engineering’s cycle of successive steps. Additionally, we carried out a survey to investigate the new localization process’s effect on users’ learning experience. Our study found that making the localization process more efficient decreased the time and resources needed. Additionally, this improved process positively affected how users experienced learning on the platform.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Karimov Ayaz Orcid -palvelun logo

Saarela Mirka Orcid -palvelun logo

Kärkkäinen Tommi Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

9

Artikkelinumero

1419362

Julkaisu­foorumi

85522

Julkaisufoorumitaso

0

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Sveitsi

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.3389/feduc.2024.1419362

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä