Exploring the potential of commercial video games in enhancing operations analysis
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Ojanen, Eetu; Saastamoinen, Kalle
Tiivistelmä
In the evolving landscape of education and training, commercial computer games emerge as a novel avenue for operational analysis within military contexts. This article explores the application potential and limitations of such games in supporting decision-making processes. Through a qualitative case study involving usability testing with five participants, two distinct games, Tabletop Simulator and Combat Mission: Black Sea, were evaluated for their operational analysis utility. The findings reveal that while commercial games offer benefits such as cost-effectiveness, accessibility, and visual engagement, their applicability in operational analysis remains constrained. Limitations include inadequate analytical tools and language barriers. Additionally, the effort-to-benefit ratio for creating detailed scenarios is unfavorable. The study’s insights are pertinent to similar styled games and cyber boards, highlighting a nuanced potential for integrating commercial games into operational analysis frameworks.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Konferenssi
International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems
Kustantaja
Volyymi
246
Sivut
840-849
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
CC BY NC ND
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1016/j.procs.2024.09.503
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä