undefined

Exploring the potential of commercial video games in enhancing operations analysis

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Ojanen, Eetu; Saastamoinen, Kalle

Tiivistelmä

In the evolving landscape of education and training, commercial computer games emerge as a novel avenue for operational analysis within military contexts. This article explores the application potential and limitations of such games in supporting decision-making processes. Through a qualitative case study involving usability testing with five participants, two distinct games, Tabletop Simulator and Combat Mission: Black Sea, were evaluated for their operational analysis utility. The findings reveal that while commercial games offer benefits such as cost-effectiveness, accessibility, and visual engagement, their applicability in operational analysis remains constrained. Limitations include inadequate analytical tools and language barriers. Additionally, the effort-to-benefit ratio for creating detailed scenarios is unfavorable. The study’s insights are pertinent to similar styled games and cyber boards, highlighting a nuanced potential for integrating commercial games into operational analysis frameworks.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Maanpuolustuskorkeakoulu

Ojanen Eetu

Saastamoinen Kalle

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Kustantajan version lisenssi

CC BY NC ND

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1016/j.procs.2024.09.503

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä