undefined

“I could learn more words” : involving stakeholders in defining L2 English reading constructs in diagnostic and dynamic assessment

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Leontjev, Dmitri; Huhta, Ari; Koskela, Kristina

Tiivistelmä

There has been a growing effort to combine two L2 (second/foreign language) assessment frameworks that aim to promote student learning but have different theoretical roots – diagnostic and dynamic assessment. This paper focuses on identifying and operationalising L2 English reading constructs in such a novel assessment framework. We will argue that constructs in this assessment framework should include a view of how they develop and, ultimately, actions that should be taken to guide this development. Focusing on the data from teachers (n=43) and learners (n=725) but also Matriculation Examination item writers and raters (censors; n=22), we propose a procedure for defining and operationalising assessed constructs that combines their theoretical understanding and conceptions, understandings, and actions by these stakeholders. We discuss these data with reference to how constructs and their development are understood in the two assessment frameworks.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Huhta Ari Orcid -palvelun logo

Leontjev Dmitri Orcid -palvelun logo

Koskela Kristina

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Kivilehto, Marja; Lahti, Laura; Pitkänen, Taina; Pitkäsalo, Eliisa; Tervola, Maija

Sivut

186-210

Julkaisu­foorumi

80274

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Suomi

Kustantajan kansainvälisyys

Kotimainen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.30661/afinlavk.143435

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä