“Dream Small” : Language Learning Investment and Discourses in Adult Basic Education in Finland
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Riuttanen, Sanna
Tiivistelmä
This chapter concerns the Finnish language learning investment of one adult migrant student, Issaka. According to Norton (2013), students invest in language learning to acquire new symbolic resources and gain access to new spaces and communities. The research questions are: What kinds of real or imagined identities guide Issaka’s investment and how have they changed over time? and What kinds of discourses are present in spaces where Issaka negotiates these identities? The ethnographic data come from a longitudinal study among migrant students in adult basic education (ABE) in Finland. The data were analysed using thematic analysis. The findings indicated that a key factor in the participant’s investment was negotiating an attainable imagined identity, including professional and personal goals. Moreover, the findings suggested intergenerational investment, which highlights the importance of investigating matters of identity and investment longitudinally.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Multilingualism and Multiculturalism : Language Teaching and Learning
Emojulkaisun toimittajat
Karpava, Sviatlana
Kustantaja
Sivut
237-259
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet; Kielitieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Alankomaat
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1163/9789004702318_012
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä