undefined

Online Game-Based Parental Groups : The Experiences of First-Time Expectant Parents

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Kokkinen, Katja; Malinen, Kaisa; Sevon, Eija; Hämäläinen, Raija; Rönkä, Anna

Tiivistelmä

Although evidence exists on the use of gamification and serious games in many fields, game-based methods are a relatively new phenomenon in the family services sector. This study focused on the implementation of game-based online parental groups organized for first-time expectant parents and participants’ experiences of playing together. In total, 26 Finnish first-time expectant parents participated in the study. Data were analyzed using thematic analysis. Three main themes describing the expectant parents’ experiences were related to the game as a stimulator of discussion, the experience of gaming, and special features of online group discussion. It is concluded that playing online learning games with others can lower the threshold to participate and offer new possibilities for interactive parental education.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Hämäläinen Raija Orcid -palvelun logo

Kokkinen Katja

Sevon Eija Orcid -palvelun logo

Rönkä Anna Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

33

Numero

3

Julkaisu­foorumi

88596

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Psykologia; Kasvatustieteet; Sosiologia

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1891/JPE-2023-0017

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä