undefined

Adapting Teaching and Learning in Higher Education Using Explainable Student Agency Analytics

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Heilala, Ville; Jääskelä, Päivikki; Saarela, Mirka; Kärkkäinen, Tommi

Abstrakti:

This chapter deals with the learning analytics technique called student agency analytics and explores its foundational technologies and their potential implications for adaptive teaching and learning. Student agency is vital to consider as it can empower students to take control of their learning, fostering autonomy, meaningful experiences, and improved educational outcomes. Beginning with an overview of the technique, its underlying educational foundations, and analytical approaches, the chapter demonstrates the synergy between computational psychometrics, learning analytics, and educational sciences. Considering adaptive artificial intelligence in the context of adaptive learning and teaching, the chapter underscores the potential of these approaches in education. The chapter serves as a brief guide for educators, researchers, and stakeholders interested in the convergence of AI and education.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Saarela Mirka Orcid -palvelun logo

Jääskelä Päivikki Orcid -palvelun logo

Kärkkäinen Tommi Orcid -palvelun logo

Heilala Ville Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli:

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.4018/979-8-3693-0230-9.ch002

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä