undefined

Muuttuva ja moninainen kielenoppiminen

Julkaisuvuosi

2023

Tekijät

Pitkänen-Huhta, Anne; Mård-Miettinen, Karita; Nikula, Tarja

Tiivistelmä

This article, a lead-in to the special issue, starts by discussing the key characteristics of language education in Finland, with a special focus on how the official bilingualism and development of multilingualism feature in the structures of language education. Secondly, the article presents some recent turns in research on language use and learning, which have influenced current ways of understanding language learning. Research has shown that language learning is a complex and multifaceted phenomenon, which needs to be approached from various disciplinary angles. Thirdly, the article discusses ways of portraying the complexity and layeredness of language and language learning and identifies five key themes characterising the way language learning is approached in the articles of this special issue. Finally, the 17 articles in the special issue are presented.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Pitkänen-Huhta Anne Orcid -palvelun logo

Mård-Miettinen Karita Orcid -palvelun logo

Nikula-Jäntti Tarja Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Pitkänen-Huhta, Anne; Mård-Miettinen, Karita; Nikula, Tarja

Sivut

6-28

Julkaisu­foorumi

90743

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Suomi

Kustantajan kansainvälisyys

Kotimainen

Kieli

suomi

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.30660/afinla.126906

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä