The rhetoric of political science in parliament : A study of Westminster debates after the Second World War
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Palonen, Kari
Tiivistelmä
A parliamentary perspective on the politics of the academic political science connects my former interest in the history of the discipline with parliamentary studies. This article continues the discussion in a previous article of mine on the German Bundestag. The conceptual point lies in a mutual suspicion between parliamentarians and academics regarding politics. In this present study I analyse Westminster debates on the concept of ‘political science’. Possible similarities between British and (West-)German debates appear in how this applies to academic authorities, in the increasing number of parliamentarians having studied political science at university, as well as in the distance towards academic political scientists. However, in the Bundestag political science is understood in academic and disciplinary terms and references to it serve for the members’ politicking. In Westminster a concept of political science frequently refers to a intellectual tradition persisting also in the late twentieth century and it emphasizes analysing political changes as challenged to political science.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
43
Numero
3
Sivut
251-264
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Valtio-oppi, hallintotiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/02606755.2023.2274216
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä