undefined

Evaluating and re-designing an existing literacy support game in a participatory approach with LESLLA teachers

Julkaisuvuosi

2023

Tekijät

Malessa, Eva

Abstrakti:

In this case study, an existing game app, developed for children learning to read and write in their first/second language Finnish, was remotely tested with their own devices by three in-service LESLLA teachers during a period of 2-6 months. Evaluation and re-design data in form of written gaming diaries and interview recordings were also produced remotely. For this qualitative exploration a slightly adapted model of the use-oriented design cycle proposed by Bratteteig et al. (2013, p. 128) was adopted. The objective of this explorative design collaboration has been the re- design of the existing app, envisioning digital LESLLA-proof literacy support learning environments (see Cezarotto et al., 2022). Results of the present study, concluding the author’s doctoral research on LESLLA learners’ technology-mediated literacy support (Malessa, 2021, 2023, in press) will be presented and discussed.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Abstrakti

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Yleisö

Tieteellinen

Julkaisukanavan tiedot

Konferenssi

Annual LESLLA Symposium

Kustantaja

Autonomous University of Barcelona

Sivut

79-80

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Espanja

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Ei