Evaluating and re-designing an existing literacy support game in a participatory approach with LESLLA teachers
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Malessa, Eva
Abstrakti:
In this case study, an existing game app, developed for children learning to read and write in their first/second language Finnish, was remotely tested with their own devices by three in-service LESLLA teachers during a period of 2-6 months. Evaluation and re-design data in form of written gaming diaries and interview recordings were also produced remotely. For this qualitative exploration a slightly adapted model of the use-oriented design cycle proposed by Bratteteig et al. (2013, p. 128) was adopted. The objective of this explorative design collaboration has been the re- design of the existing app, envisioning digital LESLLA-proof literacy support learning environments (see Cezarotto et al., 2022). Results of the present study, concluding the author’s doctoral research on LESLLA learners’ technology-mediated literacy support (Malessa, 2021, 2023, in press) will be presented and discussed.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Abstrakti
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Yleisö
Tieteellinen
Julkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Konferenssi
Annual LESLLA Symposium
Kustantaja
Autonomous University of Barcelona
Sivut
79-80
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet; Kielitieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Espanja
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Ei