undefined

Interculturality holding hands with education for emergencies

Julkaisuvuosi

2023

Tekijät

Layne, Heidi; Chakrapani, Abitha

Tiivistelmä

Students, teachers, and policymakers are currently challenged by misinformation, tensions, and, e.g., various acts of discrimination and social injustice worldwide due to different kinds of conflicts and the COVID-19 pandemic. What then is the role of interculturality in the middle of all this and how could it be understood and taught in education? Using Finland as an example, this chapter first considers different lenses for interculturality during times of emergencies. The chapter then explores the meaning of education for emergencies, making use of answers to a survey on crises experienced by university students in Finland. The survey is not meant to serve as generalisations about all students in Finland but to help us problematise interculturality ‘holding hands’ with education for emergencies. We conclude by arguing that there is a need for interdisciplinarity in education to deal with emergencies, and to create a sense of safe space and a caring community open to multiple voices and experiences.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Chakrapani Abitha

Layne Heidi Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Ei-vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Routledge

Sivut

128-140

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.4324/9781003345275-12

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä