The Effects of Instructional Self-Talk on Quiet-Eye Duration and Golf-Putting Performance
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Sarig, Yonatan; Ruiz, Montse C.; Hatzigeorgiadis, Antonis; Tenenbaum, Gershon
Tiivistelmä
While the impact of strategic self-talk on performance is well documented, examination of the attentional–perceptual mechanisms of self-talk is still at early stages. This study’s aim was to examine the effects of instructional self-talk on quiet-eye durations and putting performance. Thirty participants were recruited and randomly assigned to self-talk or control conditions. Participants performed a golf-putting task in a mixed between (self-talk vs. control) and within (pre- vs. postintervention) design. Two 2 × 2 mixed-design analyses of variance were conducted for performance and quiet-eye durations as dependent variables. A mediation analysis was conducted to examine the mediating effect of quiet-eye durations on performance. Results showed that self-talk use led to longer quiet-eye durations and better performance compared with controls. The mediation analysis indicated that performance was mediated by quiet-eye durations. Discussion centers on the role of quiet-eye in motor performance and how self-talk can assist in regulating quiet-eye.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti
Kustantaja
Volyymi
37
Numero
3
Sivut
201–209
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liikuntatiede; Psykologia
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1123/tsp.2023-0023
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä