undefined

Recent Developments in PLS

Julkaisuvuosi

2023

Tekijät

Evermann, Jöerg; Rönkkö, Mikko

Tiivistelmä

Partial least squares (PLS) path modeling is a widely used method in the information systems (IS) discipline for estimating linear structural equation models. At the same time, researchers have debated its relative merits compared to simple summed scores or to covariance-based estimation of structural equation models. In this paper, we comment on recent developments in PLS to ensure that IS researchers have up-to-date methodological knowledge and best practices if they decide to use PLS. In particular, we briefly review its mechanisms, its well-known properties, and its usage history in IS research. We briefly revisit a high-impact critique and debate a few years ago to identify the critical arguments around current PLS practices and use. That critique proved to be the driver for many advances in the PLS method and its applications which we discuss extensively and use to make 14 recommendations for how and when to use PLS or alternatives.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Rönkkö Mikko Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Ei-vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

Communications of the Association for Information Systems

Kustantaja

Association for Information Systems

Volyymi

52

Sivut

663-691

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tilastotiede; Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.17705/1CAIS.05229

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä