Managing collapsed boundaries in global work
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Sivunen, Anu; Gibbs, Jennifer L; Leppäkumpu, Jonna
Tiivistelmä
Global workers have long contended with the challenges of working across geographical, temporal, and cultural boundaries enabled by communication technologies. However, the global work research has rarely intersected with the literature on work–home boundary management—which has been brought to the forefront due to the forced move to remote work during the Covid-19 pandemic. Drawing on a qualitative field study of 55 in-depth interviews with global workers from a large organization headquartered in the Nordics, we found that global workers drew on sociomaterial affordances to manage both global work and work–home boundaries through strategies of boundary support and boundary collapse. Although the shift to remote work created challenges due to boundary collapse, it presented new spatiotemporal affordances that led to unexpected benefits for both global work and work–life boundary management. The findings have implications for global work, remote work, and the future of work more broadly.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
28
Numero
4
Artikkelinumero
zmad019
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Media- ja viestintätieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1093/jcmc/zmad019
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä