Solo, collaborative or collective? Newly qualified teachers’ experiences of being stirred into induction practices
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Yngve Antonsen; Rachel Jakhelln; Jessica Aspfors; Kristin Emelie W. Bjørndal
Abstrakti:
<p>This study investigated newly qualified primary and lower secondary school teachers with a master’s degree in Norway and how they experienced being stirred into induction practices in their school. The theory of practice architectures was the theoretical framework used in the analysis, and the term ‘stirred into’ refers to the dynamics of entering and becoming a practitioner of a specific practice. A thematic analysis of 42 interviews revealed three induction practices: 1) solo practices where the teachers plan and evaluate the teaching alone, 2) collaborative practices where the teachers plan and develop the teaching through collaboration with a few colleagues and 3) collective practices where the teachers can discuss their teaching with all their colleagues and engage in mutually beneficial and productive interactions. The study identifies how the schools’ site-specific practice architectures prefigures and shapes newly qualified teachers’ practices during the induction phase.</p>
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/02619768.2023.2227339
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä