Rejoinder : fractures in the edifice of PLS
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Rönkkö, Mikko; Lee, Nick; Evermann, Joerg; McIntosh, Cameron; Antonakis, John
Tiivistelmä
Purpose This study aims to provide a response to the commentary by Yuan on the paper “Marketing or Methodology” in this issue of EJM. Design/methodology/approach Conceptual argument and statistical discussion. Findings The authors find that some of Yuan’s arguments are incorrect, or unclear. Further, rather than contradicting the authors’ conclusions, the material provided by Yuan in his commentary actually provides additional reasons to avoid partial least squares (PLS) in marketing research. As such, Yuan’s commentary is best understood as additional evidence speaking against the use of PLS in real-world research. Research limitations/implications This rejoinder, coupled with Yuan’s comment, continues to support the strong implication that researchers should avoid using PLS in marketing and related research. Practical implications Marketing researchers should avoid using PLS in their work. Originality/value This rejoinder supports the earlier conclusions of “Marketing or Methodology,” with additional argumentation and evidence.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
Ei-vertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tilastotiede; Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1108/ejm-07-2022-0508
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä