undefined

Rejoinder : fractures in the edifice of PLS

Julkaisuvuosi

2023

Tekijät

Rönkkö, Mikko; Lee, Nick; Evermann, Joerg; McIntosh, Cameron; Antonakis, John

Tiivistelmä

Purpose This study aims to provide a response to the commentary by Yuan on the paper “Marketing or Methodology” in this issue of EJM. Design/methodology/approach Conceptual argument and statistical discussion. Findings The authors find that some of Yuan’s arguments are incorrect, or unclear. Further, rather than contradicting the authors’ conclusions, the material provided by Yuan in his commentary actually provides additional reasons to avoid partial least squares (PLS) in marketing research. As such, Yuan’s commentary is best understood as additional evidence speaking against the use of PLS in real-world research. Research limitations/implications This rejoinder, coupled with Yuan’s comment, continues to support the strong implication that researchers should avoid using PLS in marketing and related research. Practical implications Marketing researchers should avoid using PLS in their work. Originality/value This rejoinder supports the earlier conclusions of “Marketing or Methodology,” with additional argumentation and evidence.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Rönkkö Mikko Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Ei-vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

European Journal of Marketing

Kustantaja

Emerald

Volyymi

57

Numero

6

Sivut

1626-1640

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tilastotiede; Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1108/ejm-07-2022-0508

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä