undefined

Social Media for Progressive Public Relations

Julkaisuvuosi

2023

Tekijät

Niininen, Outi

Abstrakti:

This edited book presents a comprehensive, research-led coverage of the progressive ways public relations (PR) and social media is utilised today. It offers innovative research approaches to explore PR and social media initiatives, and in so doing, provides guidance on how to direct PR communication across the complex canvas of social media where some of the communication can be highly emotional varying from overt expressions of loyalty to brandjacking. Progressive organisations are carefully engaging with their audiences in multiple social media channels with organisational goals including commercial success, sustainability or, even better, employee morale. The analytics offered by social media channels help organisations to learn about their audiences as well as design highly personalised content. This book extends our understanding of the ways PR and social media can be utilised for communication that resonates with target audiences in varying context. Through the academic research presented, readers can also learn innovative ways to investigate and improve their own PR and social media practice. The book’s main themes include the power of engagement, progressive management use of social media channels, business influence, social-influencing for non-profit causes, and political impacts of targeted social media communications. Social Media for Progressive Public Relations is for scholars, researchers and students of PR and communications.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Niininen Outi Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Toimitustyö

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumero

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Routledge

Julkaisu­foorumi

5876

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede; Media- ja viestintätieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.4324/9781003177791

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä