Cultivating compassion in higher education : International autoethnographic approach to online teaching during COVID-19
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Harju-Luukkainen, Heidi; Kangas, Jonna; Smith, David; Beaton, Mhairi C.; Jannok Nutti, Ylva; Äärelä-Vihriälä, Rauni
Tiivistelmä
The responses to COVID-19 have been different across the countries in the world, but nevertheless the pandemic has resulted in a state of emergency in all of them. It can be stated that COVID-19 has disrupted the “normal” routines of societies. In this chapter we present experiences of when we as academics tried to cultivate compassion amongst our students while teaching in higher education during a crisis. The textual and visual data of this study, our narratives, and images come from four different countries, from four different higher-educational contexts. These personal experiences and the differences in them are described and systematically analysed to understand them. According to our results, students were supported in multiple ways on three different levels in the academic context (administrational, operational, and individual). As a conclusion, we highlight four practical outcomes for future work with students during crisis.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Practising Compassion in Higher Education : Caring for Self and Others Through Challenging Times
Kustantaja
Sivut
53-66
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Psykologia; Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4324/9781003315797-6
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä