Self-directed Learning in Distance Education
Julkaisuvuosi
2022
Tekijät
Laine, Sanna; Hakala, Ismo; Myllymäki, Mikko
Tiivistelmä
This full research paper studies the significance of self-directed learning (SDL) in distance education. A literature review revealed many characteristics related to SDL that are important to success in distance education. The self-directed learning readiness (SDLR) levels of 124 students were gathered for this research, and the results were compared between contact and distance learners. The effect of gender on SDLR and the relationship between SDLR and preference for distance education were examined. There was no statistical difference in SDLR levels between women and men but indicators of self-directed learners’ preferences for distance learning were found. In addition, the SDLR scale scores between students’ degree levels were compared. The results support the notion that SDLR is related to maturity.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
FIE 2022 : Proceedings of the IEEE Frontiers in Education Conference
Konferenssi
Kustantaja
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1109/fie56618.2022.9962422
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä