undefined

Close‐Ended Vocabulary Assessments

Julkaisuvuosi

2022

Tekijät

Nall, Matthew; Huhta, Ari; Mansouri, Behzad

Tiivistelmä

Acquiring extensive vocabulary knowledge in a new language is one of the cornerstones of the language-learning process. Because of this, vocabulary assessments have been an integral part of language-learning programs both historically and globally. Vocabulary assessments commonly take on one of two forms: open-ended and close-ended assessments. Because of their ubiquity in educational contexts, this entry provides an overview of the historical and philosophical facets of close-ended vocabulary assessments, followed by an exploration of the different kinds of close-ended vocabulary assessments. Finally, the entry engages in a discussion about the advantages and disadvantages of such assessments. The knowledge presented here can inform the reader to more appropriately guide future language learning, pedagogy, practice, and assessment.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Liontas, John I.; DelliCarpini, Margo

Julkaisu­foorumi

5574

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1002/9781118784235.eelt1031

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä