Close‐Ended Vocabulary Assessments
Julkaisuvuosi
2022
Tekijät
Nall, Matthew; Huhta, Ari; Mansouri, Behzad
Tiivistelmä
Acquiring extensive vocabulary knowledge in a new language is one of the cornerstones of the language-learning process. Because of this, vocabulary assessments have been an integral part of language-learning programs both historically and globally. Vocabulary assessments commonly take on one of two forms: open-ended and close-ended assessments. Because of their ubiquity in educational contexts, this entry provides an overview of the historical and philosophical facets of close-ended vocabulary assessments, followed by an exploration of the different kinds of close-ended vocabulary assessments. Finally, the entry engages in a discussion about the advantages and disadvantages of such assessments. The knowledge presented here can inform the reader to more appropriately guide future language learning, pedagogy, practice, and assessment.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Emojulkaisun toimittajat
Liontas, John I.; DelliCarpini, Margo
Kustantaja
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Kielitieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1002/9781118784235.eelt1031
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä