undefined

Who are the Showroomers? Socio-Demographic Factors Behind the Showrooming Behavior on Mobile Devices

Julkaisuvuosi

2022

Tekijät

Holkkola, Matilda; Nyrhinen, Jussi; Makkonen, Markus; Frank, Lauri; Karjaluoto, Heikki; Wilska, Terhi-Anna

Tiivistelmä

This quantitative study focuses on socio-demographic variables and their associations with different forms of showrooming behavior. The purpose of this study is to find which consumer groups based on age, gender, and income level are demographically the most probable showroomers, and how much each of these variables explain showrooming. The data used is a structured online survey from 1,028 Finnish omnichannel consumers aged between 18 and 75 years. We compare the means of demographic groups’ shares on different aspects of showrooming, and then use partial least squares structural equation modeling with confirmatory factor analysis to see how much each of the variables explain showrooming. The findings show that showrooming behavior is explained most by age, and that the most probable showroomers are younger consumers, higher income consumers and female consumers. The findings also show that finding information and better prices for the products are the most typical forms of showrooming.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Karjaluoto Heikki Orcid -palvelun logo

Nyrhinen Jussi

Frank Lauri Orcid -palvelun logo

Makkonen Markus Orcid -palvelun logo

Holkkola Matilda

Wilska Terhi-Anna Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Julkaisukanavan tiedot

Sivut

113-128

Julkaisu­foorumi

70172

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede; Sosiologia

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Slovenia

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.18690/um.fov.4.2022.7

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä