The Effects of General and Mobile Online Shopping Skilfulness and Multichannel Self-Efficacy on Consumer Showrooming Behaviour
Julkaisuvuosi
2022
Tekijät
Makkonen, Markus; Nyrhinen, Jussi; Frank, Lauri; Karjaluoto, Heikki
Tiivistelmä
Although showrooming behaviour is a characteristic aspect of modern omnichannel retailing, our understanding of its antecedents remains limited. In this study, we aim to address this gap in prior research by examining how showrooming behaviour is affected by three different kinds of perceived consumer capabilities: general online shopping skilfulness, mobile online shopping skilfulness, and multichannel self-efficacy. The examination is done by utilising data from 1,024 Finnish consumers, which was collected with an online survey in 2021 and is analysed with structural equation modelling (SEM). In summary, we find mobile online shopping skilfulness to have a strong positive effect on showrooming behaviour, the total effect of general online shopping skilfulness to be statistically not significant, and the effect of multichannel self-efficacy to be negative. In addition, we find several interesting gender and age differences. We conclude the paper with a detailed discussion of the findings from both theoretical and practical perspectives.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
35th Bled eConference : Digital Restructuring and Human (Re)action
Konferenssi
Kustantaja
Sivut
479-494
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Slovenia
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.18690/um.fov.4.2022.30
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä