undefined

The Effects of General and Mobile Online Shopping Skilfulness and Multichannel Self-Efficacy on Consumer Showrooming Behaviour

Julkaisuvuosi

2022

Tekijät

Makkonen, Markus; Nyrhinen, Jussi; Frank, Lauri; Karjaluoto, Heikki

Tiivistelmä

Although showrooming behaviour is a characteristic aspect of modern omnichannel retailing, our understanding of its antecedents remains limited. In this study, we aim to address this gap in prior research by examining how showrooming behaviour is affected by three different kinds of perceived consumer capabilities: general online shopping skilfulness, mobile online shopping skilfulness, and multichannel self-efficacy. The examination is done by utilising data from 1,024 Finnish consumers, which was collected with an online survey in 2021 and is analysed with structural equation modelling (SEM). In summary, we find mobile online shopping skilfulness to have a strong positive effect on showrooming behaviour, the total effect of general online shopping skilfulness to be statistically not significant, and the effect of multichannel self-efficacy to be negative. In addition, we find several interesting gender and age differences. We conclude the paper with a detailed discussion of the findings from both theoretical and practical perspectives.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Karjaluoto Heikki Orcid -palvelun logo

Nyrhinen Jussi

Frank Lauri Orcid -palvelun logo

Makkonen Markus Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Julkaisukanavan tiedot

Sivut

479-494

Julkaisu­foorumi

70172

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Slovenia

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.18690/um.fov.4.2022.30

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä