Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri
Tiivistelmä
SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally examined either peer-to-peer or teacher–learner interactions, the present study investigated how these may function together to form a mediating classroom environment. Drawing on examples from a collaborative project with a university teacher of L2 Japanese writing, we illustrate that while the quality of peer interactions may differ from teacher mediation, learner collaborative efforts allow them opportunities to collectively uncover partial understanding and synthesize their knowledge, positioning them to benefit from subsequent interactions with the teacher while also helping orient the teacher to areas of learner difficulty.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
33
Numero
1
Sivut
18-32
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet; Kielitieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1111/ijal.12444
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä