Conducting B2B SaaS Business with a Freemium Model : A Case Study
Julkaisuvuosi
2022
Tekijät
Nieminen, Teemu; Mohanani, Rahul; Abrahamsson, Pekka
Tiivistelmä
This article studies what are the characteristics of a B2B SaaS freemium firm. Freemium in a B2B setting is an under-explored phenomenon whereas B2C SaaS freemium has been studied extensively. On the consumer side freemium has played a big role but freemium has only recently started to enter the B2B environment. Traditional, sales-led B2B SaaS companies have increasingly begun to turn to freemium and hence, it is important to understand how do they go about it. The empirical qualitative research was conducted as a case study and the data was gathered by interviewing European B2B SaaS freemium businesses. The data was analysed using qualitative thematic analysis and the coding approach used for identifying the concepts was open coding and axial coding. From the data three main success factor themes emerged that were evident in the B2B environment: customer success, internal enablers and external enablers.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Konferenssi
Kustantaja
Sivut
134-140
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Sveitsi
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/978-3-031-20706-8_9
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä