From Oppression to Global Social Justice
Julkaisuvuosi
2022
Tekijät
Viggiano, Tiffany; Vázquez, Evelyn; López Damián, Ariadna I.
Tiivistelmä
In this chapter, we articulate rhetorical roots of oppressive conditions experienced by community college international students in the United States. We link these conditions to foreign-born status and global changes (specifically, the 2017 Travel Bans and 2020 COVID pandemic). Through a revisit of “The Others: Equitable Access, International Students, and the Community College,” we demonstrate that the pattern of paradoxical and transactional arguments recently observed on the national stage is not new, but rooted in institutional culture. Current global contexts and nascent critical international literature cast a new light on our previous conceptualization of practitioners' rationales for the enrollment of international students on their campuses. When practitioners use the transactional rationales, like those identified in “Others,” to recruit international students, they contribute to oppressive conditions for international students. By doing so they facilitate, and reproduce, global social injustice.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Jyväskylän yliopisto
Viggiano Tiffany
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
International Students at US Community Colleges : Opportunities, Challenges, and Successes
Kustantaja
Sivut
173-186
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet; Sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikka
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4324/9781003121978-14
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä