undefined

Students' dialogic and justifying moves during dialogic argumentation in mathematics and physics

Julkaisuvuosi

2022

Tekijät

Hähkiöniemi, Markus; Hiltunen, Jenna; Jokiranta, Kaisa; Kilpelä, Jonathan; Lehesvuori, Sami; Nieminen, Pasi

Tiivistelmä

In this study, we focus on dialogic argumentation among students in a whole class setting in mathematics and physics in lower secondary school. By drawing on previous studies on the structure of argumentation and dialogic interactions, we suggest that transparency of student reasoning and students' engagement with each other's ideas are two key aspects in dialogic argumentation. We examine what levels might exist in these key aspects and how they can exist simultaneously. We collected data by video recording mathematics and physics lessons in lower secondary school, and created a coding scheme for students' dialogic and justifying moves. By using the coding scheme, we recognized different kinds of argumentation with respect to how dialogic student–student interaction is and how transparently student reasoning is expressed. Furthermore, we found different ways how students can provide justifications as a dialogic reaction to others' ideas.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Hiltunen Jenna Orcid -palvelun logo

Kilpelä Jonathan

Jokiranta Kaisa Orcid -palvelun logo

Hähkiöniemi Markus Orcid -palvelun logo

Nieminen Pasi Orcid -palvelun logo

Lehesvuori Sami Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Elsevier

Volyymi

33

Artikkelinumero

100608

Julkaisu­foorumi

75405

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Alankomaat

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1016/j.lcsi.2022.100608

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä