Readers’ Theater Projects for Special Education : A Randomized Controlled Study
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Hautala, Jarkko; Ronimus, Miia; Junttila, Enni
Tiivistelmä
A randomized controlled trial was conducted to study the effectiveness of two readers’ theater (RT) programs in promoting reading skills and motivation of dysfluent readers in Grades 3–4. One program (RT Goal) included a goal of preparing a performance for an audience (n = 50), while another program (RT Practice) did not include such a goal (n = 49). A group of dysfluent readers receiving traditional oral reading intervention (Control group; n = 59) and a group of classroom peers (Mainstream group; n = 159) served as controls. The results indicate that both RT groups and the Control group developed at a higher rate in oral reading speed during the intervention period than the Mainstream group. The RT Goal program was associated with higher engagement ratings and a temporary reduction in reading errors and oral reading anxiety. RT had no effects on silent reading skills or reading self-efficacy.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
67
Numero
5
Sivut
663-678
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/00313831.2022.2042846
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä