Children’s Academic Self-efficacy in Reading and Reading Development : From Theory to Practice
Julkaisuvuosi
2022
Tekijät
Peura, Pilvi; Aro, Tuija; Räikkönen, Eija; Viholainen, Helena; Aro, Mikko
Tiivistelmä
Self-efficacy has been found to be an important predictor of various learning-related outcomes. In this chapter, we focus on the role of academic self-efficacy in the context of reading among school-aged children. We first discuss measurement of reading self-efficacy both theoretically and in the light of recent empirical findings. We then turn on reviewing how reading self-efficacy contributes to reading achievement and development and focus on the variations in this relationship. Recent findings on how reading self-efficacy changes and develops over time as well as the varying role of the four theorized sources of self-efficacy in this development are being discussed. Finally, we look more closely on how reading self-efficacy can be intervened as a part of reading support by explicitly targeting the four sources of self-efficacy. The chapter concludes with suggestions for future research on children’s academic self-efficacy in reading. Increased understanding of the individual processes in reading self-efficacy development seems to be needed to better address the needs of different groups of students with differentiated instruction.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Academic Self-efficacy in Education : Nature, Assessment, and Research
Kustantaja
Sivut
131-147
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Psykologia; Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Singapore
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/978-981-16-8240-7_8
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä