undefined

Cross-national achievement surveys and educational monitoring in Finland

Julkaisuvuosi

2022

Tekijät

Harju-Luukkainen, Heidi Katarina; Sulkunen, Sari; Maunula, Minna

Tiivistelmä

This chapter provides information on results of international achievement surveys and their use in monitoring educational outcomes in Finland. The educational monitoring system in Finland differs from that of many other countries. So far, little attention has been paid to its lack of standardised measurements and official control. Furthermore, Finnish education policies are strongly driven not by the aim to reach high rankings in international assessments but rather by the emphasis on quality and equity of education. This chapter describes the Finnish education system, its core curriculum for basic education and teacher training. We also review international achievement survey results and the education policy monitoring of the country in general. At the end of the chapter, we take a closer look at some monitoring results that have had an impact on political reforms and policy changes.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Harju-Luukkainen Heidi Orcid -palvelun logo

Maunula Minna Orcid -palvelun logo

Sulkunen Sari Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Ei-vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

EUR : Scientific and technical research series

Kustantaja

European Commission

Sivut

136-152

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Luxemburg

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.2760/59628

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä