undefined

‘I don’t feel like I’m studying languages anymore’ : Exploring change in higher education students’ learner beliefs during multilingual language studies

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Pirhonen, Hillamaria

Tiivistelmä

To educate multilingual global citizens and follow the multilingual turn in language education, universities are faced with the challenge of developing their language pedagogies. This article reports on a study conducted in the context of university language studies that take a multilingual perspective to learning languages for academic and professional purposes. Although multilingual pedagogies have been widely developed in what could be traditionally considered as bilingual education, practical implementations are rarer when considering students that generally have one home language but study multiple foreign languages. To assess the effects of multilingual teaching in this kind of context, the present longitudinal, discursive study examines changes in university students’ beliefs about language learning during their studies. The findings show a shift towards perceiving language more as a means of communication rather than a school subject during the research period, although this shift was clearest for English. In addition, there were small signs of multilingual perspectives towards language learning. The study indicates that there are advantages to multilingual pedagogies in higher education. The article discusses challenges in university language pedagogies and gives suggestions for further development of multilingual teaching.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Pirhonen Hillamaria Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Routledge

Volyymi

45

Numero

7

Sivut

2718-2733

Julkaisu­foorumi

61087

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/01434632.2022.2063874

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä