Factors Influencing Crisis Arena Crossovers : The Apple iPhone #ChargeGate Case
Julkaisuvuosi
2022
Tekijät
Badham, Mark; Lievonen, Matias; Luoma-Aho, Vilma
Tiivistelmä
Although there is evidence of crises spreading quickly across multiple social media and other online media channels, crisis communication scholarship has not yet adequately explored this phenomenon. Building on corporate communication theory related to online arenas, we introduce the Crisis Arena Crossover framework to examine the process in which a crisis emerging in one online arena can cross over to other arenas synchronously or asynchronously. We apply this framework to the Apple 2018 #ChargeGate case to show the factors that contribute to crisis arena crossovers. Amid today's fast-changing and less-controlled digital communication landscape, this framework offers insights into factors that influence crisis arena crossovers and which corporate communication practitioners should be mindful of.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Emojulkaisun toimittajat
Jin, Yan; Austin, Lucinda L.
Kustantaja
Sivut
226-237
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede; Media- ja viestintätieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4324/9781003043409-25
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä