undefined

A Detailed Account of The Inconsistent Labelling Problem of Stutter-Preserving Partial-Order Reduction

Julkaisuvuosi

2021

Tekijät

Neele, Thomas; Valmari, Antti; Willemse, Tim A. C.

Tiivistelmä

One of the most popular state-space reduction techniques for model checking is partial-order reduction (POR). Of the many different POR implementations, stubborn sets are a very versatile variant and have thus seen many different applications over the past 32 years. One of the early stubborn sets works shows how the basic conditions for reduction can be augmented to preserve stutter-trace equivalence, making stubborn sets suitable for model checking of linear-time properties. In this paper, we identify a flaw in the reasoning and show with a counter-example that stutter-trace equivalence is not necessarily preserved. We propose a stronger reduction condition and provide extensive new correctness proofs to ensure the issue is resolved. Furthermore, we analyse in which formalisms the problem may occur. The impact on practical implementations is limited, since they all compute a correct approximation of the theory.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Valmari Antti Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

17

Numero

3

Artikkelinumero

8

Julkaisu­foorumi

62776

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Saksa

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.46298/lmcs-17(3:8)2021

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä