Measuring Across Languages and in Multiple Languages
Julkaisuvuosi
2021
Tekijät
Alanen, Riikka; Huhta, Ari
Abstrakti:
Language testing researchers and SLA researchers share an interest in finding the most reliable and valid ways to model language development, even though the goals and methods, as well as the conceptualization of the issues involved, are somewhat different across the two fields. This chapter discusses the use of language proficiency tests and scales for multiple languages and critically examines them in light of what is known about the use and development of languages in general from an SLA research perspective. It showcases currently existing language test systems that use a common scale and other assessment instruments for multiple languages, discussing some of the major challenges and issues in developing such cross-language testing systems and what those challenges and issues mean for SLA researchers who use the tests.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Sivut
349-358
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet; Kielitieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4324/9781351034784-37
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä