undefined

Why Digital Games Can Be Advantageous in Vocabulary Learning

Julkaisuvuosi

2021

Tekijät

Rasti-Behbahani, Amin

Tiivistelmä

Vocabulary learning is an integral part of language learning; however, it is difficult. Although there are many techniques proposed for vocabulary learning and teaching, researchers still strive to find effective methods. Recently, digital games have shown potentials in enhancing vocabulary acquisition. A majority of studies in digital game-based vocabulary learning (DGBVL) literature investigate the effectiveness of DGBVL tasks. In other words, there are enough answers to what questions in DGBVL literature whereas why questions are rarely answered. Finding such answers help us learn more about the structure of the DGBVL tasks and their effects on vocabulary learning. Hence, to achieve this aim, the available literature on digital games and vocabulary learning were systematically reviewed from 1996 to 2020. The results revealed seven themes such as motivation, authenticity, repetition, instantiation, dual encoding, interactivity, and feedback. Based on the available literature, these themes are factors, in digital games, that can contribute to enhancing vocabulary acquisition.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Rasti Behbahani Amin Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Katsausartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

11

Numero

2

Sivut

111-118

Julkaisu­foorumi

86885

Julkaisufoorumitaso

0

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.17507/tpls.1102.01

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä