Raising Awareness of Students’ Self-Directed Learning Readiness (SDLR)
Julkaisuvuosi
2021
Tekijät
Laine, Sanna; Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo
Tiivistelmä
This paper describes the mapping of self-directed learning readiness (SDLR) for adult students applying for a master’s degree program delivered entirely as distanced learning. Since SDLR is strongly linked to both adult learning and online education, developing of self-directed learning (SDL) skills should be taken into consideration in our degree program. Making future students aware of SDLR is the first stage in introducing self-directed learning methods and practices in learning environments. The easiest way to do this is to have students answer an SDLR self-assessment questionnaire and give them feedback regarding their SDLR level. This paper presents how this is realized and provides the preliminary results of the study and the applicants’ SDLR score distributions. The results indicate high SDLR among all applicants.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Sivut
324-331
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
0
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Portugali
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.5220/0010403304390446
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä