User Psychology of Emotional Interaction : Usability, User Experience and Technology Ethics
Julkaisuvuosi
2020
Tekijät
Saariluoma, Pertti
Abstrakti:
Human emotions are decisive in defining what the values of events and phenomena are for a person. This is why emotions are crucial in all our attempts to understand human–technology interaction. Emotions play a key role in all types of design and user-related issues, even in regard to simply whether or not people like a design, and why. Moreover, emotions are additionally important in all attempts to understand ethical issues. Especially, designers should see the explanatory value of emotional states when they pursue to discover why some design solutions function and why others do not. Therefore, it is important to decipher emotions, what they are, and what triggers them, as well as how they can be conceptualized in design research.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Jyväskylän yliopisto
Saariluoma Pertti
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Emojulkaisun nimi
Kustantaja
Sivut
15-26
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Psykologia
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Sveitsi
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/978-3-030-53483-7_2
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä