Habits
Julkaisuvuosi
2021
Tekijät
Hagger, Martin S.; Rebar, Amanda L.
Tiivistelmä
Researchers and practitioners in health contexts are interested in breaking “bad” habits and promoting health‐promoting habits. Habits are impulse‐driven behavioral responses that occur beyond an individual's awareness. Dual‐process theories of health behavior conceptualize habit as part of an “impulsive” pathway to action in which behavior is a function of responses to cues and prompts learned and reinforced over time, contrasted with a “reflective” pathway in which behavior is enacted after deliberative evaluation of its merits and consequences. Strong relations between cues and action make “bad” habits difficult to break but also present an opportunity to promote sustained behavior change if healthy habits can be developed. Research suggests that breaking unhealthy habits requires high motivation and effective self‐regulatory skills so that individuals can override strong cue‐dependent responses. Testing the efficacy of intervention strategies to break “bad” habits and promote healthy habits is an important avenue for future research.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Jyväskylän yliopisto
Hagger Martin
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
The Wiley Encyclopedia of Health Psychology, Volume 2 : The Social Bases of Health Behavior
Kustantaja
Sivut
177-182
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Psykologia; Terveystiede; Kansanterveystiede, ympäristö ja työterveys
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1002/9781119057840.ch64
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä