undefined

Letting Art Teach Aesthetics, Math and Language

Julkaisuvuosi

2020

Tekijät

Moerman, Paul

Tiivistelmä

This papers presents a practical work model as well as an educational theory discussion on the status and potential of art work in teaching and learning math in early childhood education. The central idea is to let the child’s free creative art activity reveal, or “teach”, whatever mathematical thinking was inherent in the creative process. Paying careful attention to art and math adequate language in “meta talks” with children about their art work, is found to be a rich tool in enhancing the young learner’s development of aesthetic, numeric and linguistic literacies in gainful interplay. A field study in preschool teacher education is reviewed, including a mapping of Alan Bishop’s [2] mathematical activities in doing art work, and an interpretation of the work model in line with John Dewey’s [5] and Gert Biesta’s [1] thinking on art as experience and art as education.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Yackel, Carolyn; Torrence, Eve; Fenyvesi, Kristóf; Bosch, Robert; Kaplan, Craig S.

Sivut

313-320

Julkaisu­foorumi

82279

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Matematiikka; Kasvatustieteet; Teatteri, tanssi, musiikki, muut esittävät taiteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä