undefined

Integrative Strategies in Mixed Methods Research

Julkaisuvuosi

2021

Tekijät

Åkerblad, Leena; Seppänen-Järvelä, Riitta; Haapakoski, Kaisa

Tiivistelmä

Despite the critical role of integration as a methodological concept in mixed methods studies, researchers lack a theory for integrating. In this article, we introduce the concept of integrative strategy by analyzing three mixed methods rehabilitation-related studies. These studies represented an analytical strategy based on a multiperspective stakeholder approach, a theory-bound analytical strategy, and a theory-oriented synthesizing strategy. We define integrative strategy as a process in which the system of relations within the study is explicated and justified in accordance with the research purpose and phenomenon. This article contributes to mixed methods research by providing a novel concept of integrative strategy. The concept encompasses both study-specific practices of integration and their justifications, thereby bringing methodological discussions and practices closer together.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Haapakoski Kaisa Orcid -palvelun logo

Åkerblad Leena

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

15

Numero

2

Sivut

152-170

Julkaisu­foorumi

61043

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Muut yhteiskuntatieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1177/1558689820957125

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä