History in corporate social responsibility : Reviewing and setting an agenda
Julkaisuvuosi
2021
Tekijät
Stutz, Christian
Tiivistelmä
The integration of historical reasoning and corporate social responsibility (CSR) theorising has recently received remarkable cross-disciplinary attention by business historians and CSR scholars. But has there been a meaningful interdisciplinary conversation? Motivated by this question that presumes significant limitations in the current integration, I survey existing research for the purpose of sketching and shaping historical CSR studies, ie an umbrella that brings together diverse approaches to history and CSR theorising. Drawing from the recent efforts to establish historical methodologies in organisation studies, I first reconcile discrepant disciplinary and field-level traditions to create a meaningful intellectual space for both camps. Secondly, I provide a synthesis of the history of CSR from three different meta-theoretical perspectives in the context of three maturing knowledge clusters. To bridge past and future work, I finally set a research agenda arising from current research and drawing on different sets of assumptions about history and CSR.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Katsausartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti
Kustantaja
Volyymi
63
Numero
2
Sivut
175-204
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede; Historia ja arkeologia
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/00076791.2018.1543661
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä