undefined

Prejudice and acculturation preferences towards Russian immigrants in Finland

Julkaisuvuosi

2020

Tekijät

Ngwayuh, Elvis Nshom; Khalimzoda, Ilkhom

Tiivistelmä

Russian minorities are one of the most significant minority groups in Finland. Research on Finnish-Russian relations, suggests that Finnish adolescents have feelings of prejudice towards Russian immigrants. Studies that examine the association between these feelings of prejudice and the kind of acculturation preferences Finns have towards Russian immigrants do not exist. In a sample of 305 Finnish adolescents, this study investigates the relationship between feelings of prejudice and support for acculturation preferences (assimilation and integration) towards Russian immigrants. While controlling for the effect of age, gender, level of education, and family´s economic condition, results revealed a significant positive relationship between prejudice and assimilation and a negative but non-significant relationship between prejudice and support for integration. Implications and recommendations for future research are discussed as well.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Ngwayuh Elvis

Khalimzoda Ilkhom Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

9

Numero

2

Sivut

222-237

Julkaisu­foorumi

76311

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Muut yhteiskuntatieteet; Muut humanistiset tieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/21632324.2019.1602983

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä